YUH OLSUN
10.11.2008
Hakem kaldırmış elini, çift vuruşu vermiş. Lincoln geliyor topun başına, Volkan da baraj yapıyor, yaparken de barajdakilere zıplayın işareti yapıyor. Güiza işaretle soruyor ‘ya barajın altından gelirse’. Volkan sorun yok gibilerinden bir işaret veriyor. Lincoln geriliyor, hakem işaretini veriyor. Capoeiracı doğrudan vuruyor kaleye ve topu filelerle buluşturuyor. Yıkılıyoruz. Rakip seyirci tribünü yıkıyor. Sonra hakem gol olmadığını oyunun avut vuruşuyla başlayacağını söylüyor. Hadi biz taraftarız görmüyoruz. Sahadaki neredeyse 22 oyuncu da farkında değil gibi. Hadi almayalım günahlarını hepsinin ama şutu doğrudan kaleye çeken Lincoln, kurtarmaya çalışan Volkan ve karar itiraz eden Ümit Karan’a ne demeli? Yuh olsun vallahi.
Bu konuyla bağlantılı eski yazılar:
- GEÇMİŞ OLSUN
- HAYIRLI OLSUN
- GEÇMİŞ OLSUN
- BİRKAÇ KELAM EDEYİM
- TARİH
- SELAM OLSUN İSLAM BABA
- BAŞLASIN
- MEDYADAN SEÇMELER
- KAYIP
- MEDYA TOTO
- HİÇ Mİ ANLATAN YOK?
- HERŞEY GÖNLÜNCE OLSUN
- ŞÜKÜRLER OLSUN
- ELMA İLE ARMUT
- FENERBAHÇE 4-1 DENİZLİSPOR
Kategori: Fenerbahçe















......kurdukları kulübün adını oturdukları semtten, amblemlerini Fenerbahçe Burnu’ndaki ışık saçan fenerden, formalarındaki renkleri ise papatyaların renklerinden aldılar...

Fenerbahçe'yi, İslam Çupi'yi, Alex'i, Lefter'i, Cihat Arman'ı, Zeki Rıza'yı, Halit'i, Rıdvan'ı, Kadıköy'ü, Takımı, Zico'yu, Daum'u, Veselinovic'i, Yeni besteleri, Deplasmanları, Real Madrid'i, Iron Maiden'i, Metallica'yı, Queen'i, Rock ve Heavy Metal'i
Hakemi aldatanları, kendini yere atanları, taraftarı kandıranları, formasını ıslatmayanları, rakibine kasıtlı zarar verenleri
“YUH OLSUN” başlığına 15 yorum yapılmış
Gönderen: mrcool, 10.11.2008
Bilmediğimden soruyorum Volkan ın parmaklarına çarpıp girse gol geçerli olurmuydu?
Yanıtlayın
Gönderen: onore, 10.11.2008
Evet. Kale çizgisini geçmeden önce şutu çeken oyuncudan sonra herhangi bir oyuncuya çarpması yeterli.
Yanıtlayın
Gönderen: Uğur, 10.11.2008
Benim aklıma şu dakikada geldi topa volkan dokunsa belki vuruş çiftlenecek ama atışı kullanan karşı taraf dokunan rakip.Gol olur muydu harbiden?
Yanıtlayın
Gönderen: onore, 10.11.2008
Olurdu. Topun oyuna girmesi için sahada bulunan oyunculardan bir tanesinin yun alanı çizgileri içinde dokunması yeter. Örneğin top direkten dönüp uçmakta olan Volkan’a çarpıp kaleye girse yine gol.
Yanıtlayın
Gönderen: totonet, 10.11.2008
peki top direge carpip donse, o sirada donen topun kafasina geldigini goren carlos egilse ve top hakeme carpip tekrar kaleye yonlense, tam o sirada volkan topa hamle yapsa ve o anda cirti kopan eldiveni elinden disari firlayip topa carpsa, filvaki topun yonu degismekle birlikte yine de aglarla bulussa ama o sirada Volkanin 7′de 10′u kale cizgisinin icinde, firlayan eldiveni ise tam cizgi uzerinde olsa n’olur. ben bunu merak ettimdi? (bi de firlatilan eldiven yerine krampon olsa ve ustelik golu de onlese n’olur bu konuda da aydinlanmak isterim sahsen)
Yanıtlayın
Gönderen: A. Eren Loğoğlu, 10.11.2008
Yuh olacak bir şey yok. Bütün oyuncular haklı bu pozisyonda. Hüseyin Göçek önce direkt vuruş verdi, sonra da endirekt’e çevirdi. Endirekt’e çevridiği an Lincoln topa vurmadan 1-2 sn. önceydi, Lincoln’ün arkasına doğru gidiyordu, ne Volkan’ın ne de Lincoln’un hakemin karar değiştirdiğini görmesi gerekliliğini düşünmek anlamsız olur bu yüzden.
2 de link vereyim pozisyona açıklık getirmesi için hakem işaretine dair;
http://i304.photobucket.com/albums/nn195/turnusol/hakemler.jpg
http://hakemincalandudugu.blogspot.com/2008/11/en-direkt-serbest-vuru.html
Yanıtlayın
Gönderen: onore, 10.11.2008
Enteresan bir durum sozkonusu tabi. Ancak capture alınmış olan enstantane hakemin karar verdiği an değil gibi. Hakemler.jpg görselinde hakemin kararı verdiği an yani düdüğü çaldığı an tasvir ediliyor. Oysa capture alınmış an Lugano’nun hareketinin topa olduğunu iddia ederkenki durum. Hakem burada Lugano’yu ben kararı verdim, yerine geç anlamında uyarıyor bence. Kararı verdiği yani düdüğü çaldığı anın da görüntüsü var mı acaba?
Yanıtlayın
Gönderen: A. Eren Loğoğlu, 10.11.2008
“Karar verdiği an değil gibi” bir durum söz konusu değil.
Pozisyon, hakemin duruşu, yoruma açık değil, gibisi, bencesi, sencesi yok, gayet net.
Capture, karardan birkaç saniye sonrasını içeriyor ve hakem duruşu direkt serbest vuruşa ait. Tasvir edilen de düdük çalınan an ve sonrası. Duruş 1 saniye -anlık- sürecek gibi bir saçmalık yok. Lugano’ya geç işareti falan değil yani. Yüz ifadeleri de bunu gösteriyor, ilgisiz birbirine. Kaldı ki geç işareti tekrarlı yapılır, sabit durmaz kol, kalkar ve iner.
Futbolcuları suçlamak, yuh olsun demek ciddi bir mantık hatası barındırıyor.
Anlamsız, zorlama ve gereksiz bir yazı olmuş bu.
Yanıtlayın
Gönderen: onore, 10.11.2008
Benim yorumumdur, begenmemis olmak da seceneklerden birisi
Yanıtlayın
Gönderen: Uğur, 10.11.2008
Ben ciddi ciddi takıldım üstteki fikrime abi.Çift vuruş kullanılıyosa eğer 2. vuruşuda yapması gereken kullanan takımdır.Misal maçta çift vuruş olarak kullansalardı arda ayhan sabri veya herhangi biri dokunacaktı lincoln de vurucaktı.Mantıklı değil mi fikrim.Bu kuralın tekrar gözden geçirilmesini talep ediyorum.
Yanıtlayın
Gönderen: Scapula, 12.11.2008
Onore,
Capture aldığım an, hakemin kararının birkaç saniye sonrasına denk geliyor ve Hüseyin Göçek direk kaleyi gösteriyor. Şu videonun 9. saniyesinde görebilirsiniz:
http://ligtv.com.tr/VideoHaber/?r=1&hid=47920
Saygılar;
Yanıtlayın
Gönderen: onore, 13.11.2008
Evet, gercekten de ilk hareketi direkt vurus isareti. Daha sonra da elini havaya kaldirarak endirekt vurus oldugunu soyluyor. Futbolcular dogal olarak hakemin hareketlerini (karar degistirmesini) gormek zorundalar ama atlamislar.
Yanıtlayın
Gönderen: nanogolacio, 13.11.2008
Herkesi bir kaç saniye aşağıdaki yazacağım cümleler doğrultusunda düşünmeye davet ediyorum:
“Maç içerisinde bir pozisyon ve rakip oyuncu takım arkadaşınıza bir müdahalede bulunarak faul yapıyor ve siz de bir çok kişi gibi direkt müdahele olduğunu görüyorsunuz. Daha sonra hakem olayın olduğu bölgeye doğru gelirken elini direkt serbest vuruş işaretine büründürüyor. Bu iki olayın arkasından kafalara “ya bu endirekt olabilir mi diye” bir soru getirmek ne kadar gereksiz olur değil mi bir futbolcu için. Evet tüm bu datalar kafanıza pozisyonun direkt vuruş ile cezalandırıldığını gösteriyor. Kafaya yazıyorsunuz bunu. Artık zaman kaleciye ve pozisyona odaklanma zamanıdır. Topu aldınız, yere koydunuz, kaleciye ve açıya baktınız, nasl vuracağınızı düşünüyorsunuz. Bu arada hakem de açınızın gerisinde, sol çaprazınızda vuruştan bir kaç saniye önce elini endirekt serbest vuruş işareti ile kaldırmaya başlamış. Sonra da vuruştan hemn önce zaten görüş alanızın son noktasında olan hakme yavaş yavaş görüş alanınızı terk ederk arkanıza geçiyor.”
Şimdi soruyorum sizlere, ne yaptığının farkında olmayan ve oyuncuları yanlış yönlendiren, oyuncunun görüş alanı içerisinde çift vuruş olduğunu net bir biçimde belirtmesi gereken bir hakem hangi hareketi ile bu vuruşun çift vuruş olduğunu oyuncuya belirtmiştir. Tamamiyle bir hakem gafletidir, daha ötesi yoktur ve maçın sonucuna direkt etki etmiştir.
Yanıtlayın
onore reply on November 13th, 2008 19:25:
Sonrasında konuşmak çok kolay tabi. Şimdi diyebilirim ki hakemin direkt vuruş verdikten sonra elini kaldırarak yanımdan geçmesinden (görüntülerde olduğu gibi) bir kıllanırım, sorarım tek mi çift mi diye. Sallıyorum tabi, belki de görmem unuturum sormayı ve doğal olarak kaleye vurmayı planladıysam vururum kaleye.
Hakemin maç sonucuna doğrudan etki etmesi konusunda hem fikirim, sarı kartlı Lincoln’ün sarı kartın hemen sonrasında kendisini yere attığında görmediği ikinci sarı kart da doğrudan etkilemiştir. 10 kişiye karşı oynasak belki de 9 olurdu
Yanıtlayın
nanogolacio reply on November 15th, 2008 19:22:
Neden kıllansın ki psikopat mı, gözleri mi bozuk? Direkt serbets vuruştan başka bir şey akla getirmeyecek kadar net bir pozisyon ki zaten hakem yapacağını yapmış artık. Vuruşu yapana kadar hakemi gözlemlesn o zamani belki karar değişir diye. Adam 10 kere hakeme mi bakacak, mantıklı olalım biraz.
Yanıtlayın